Чи можна директору юрособи використовувати свій КЕП для підписання звітності як ФОП?

14.07.21
237

Електронний документообіг (далі – ЕДО) між платником податків та контролюючим органом здійснюється без укладення відповідного договору відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 р. № 557 (далі – Порядок).

Нагадаємо, що платник податків стає суб’єктом ЕДО після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі.

Вимоги щодо формату визначені законами України «Про електронні документи та електронний документообіг від 22.05.2003 р. № 851-IV» та «Про електронні довірчі послуги» від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII (далі – Закон № 2155).

Пунктом 48.5 ПКУ передбачено, що податкова декларація повинна бути підписана:

  • керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухобліку та подання податкової декларації до контролюючого органу;

У разі ведення бухобліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником.

  • ФОП або його представником;
  • особою, відповідальною за ведення бухобліку та подання податкової декларації згідно із договором про спільну діяльність або угодою про розподіл продукції.

Платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, зазначає всі обов’язкові реквізити та накладає кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП) чи печатку (за наявності).

Нагадаємо, що КЕП – це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу КЕП і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Сертифікат відкритого ключа – електронний документ, який засвідчує належність відкритого ключа фізичній або юридичній особі, підтверджує її ідентифікаційні дані та/або надає можливість здійснити автентифікацію вебсайту (п. 23 ч. першої та п. 38 ч. першої ст. 1 Закону № 2155).

Особа, яка отримала у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг КЕП як посадова особа юридичної особи (керівник, головний бухгалтер), не може скористатись ним для подання звітності в електронній формі як самозайнята особа (ФОП, фізособа, яка здійснює незалежну професійну діяльність).

Таке роз’яснення розміщено на сайті ДПСУ.

Нагадаємо користувачам M.E.Doc, що у Блозі бухгалтера є розділ Електронний документообіг з корисними матеріалами по даній тематиці.

Більше новин читайте у Блозі бухгалтера, в Інформері програми M.E.Doc, а також на нашому Telegram-каналі.