ЕДО між платником податків і ДПС: як здійснюється та коли припиняється?

04.11.22
21

Нагадуємо нашим читачам, електронний документообіг (далі – ЕДО) між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до Податкового кодексу України (далі - ПКУ), законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 р. № 851-IV (далі – Закон № 851), та «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 р. № 2155-VIII (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору. Це визначено змінами, внесеними пп. 2 п. 6 розд. І Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців» від 14.07.2020 р. № 786-IX, які набрали чинності 07.11.2020 р., до  ст. 42 ПКУ.  

Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження.

Платник податків стає суб’єктом ЕДО після надсилання до ДПС першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Закону № 851 та Закону № 2155.

ЕДО між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках:

  • отримання інформації від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг про завершення строку чинності (або скасування) кваліфікованого сертифіката відкритого ключа керівника платника податків;
  • отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) про зміну керівника платника податків;
  • отримання інформації з ЄДР про державну реєстрацію припинення юридичної особи;
  • наявності в Державному реєстрі фізосіб – платників податків (далі – ДРФО) інформації про припинення підприємницької діяльності фізособи – підприємця чи незалежної професійної діяльності фізособи;
  • наявності в ДРФО податків інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків у зв’язку зі смертю.

До відома! Порядок обміну електронними документами платника податків та контролюючого органу затверджений наказом Мінфіну від 06.06.2017 р. № 557.

Про це нагадало Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з ВПП.

Шпаргалку від М.E.Doc щодо першого електронного документа для набуття статусу СЕД, порядок заповнення повідомлення про надання інформації щодо КЕП та чи можливо мати декілька КЕП на одну особу читайте у Блозі бухгалтера, Інформері програми M.E.Doc та на нашому Telegram-каналі.